• Full width image
    Blåkildekirken
    Et fællesskab hvor budskabet om Jesus forkyndes.
    Læs mere
  • Left content image
    Blåkildekirken
    Vil du høre mere om Jesus?
    Du meget velkommen søndag kl.11:00 Læs mere
  • Right Image
    Blåkildekirken
    Et unikt fællesskab - kom og bliv sat i brandLæs mere

Vi har bøn hver torsdag aften kl. 20-21 - alle er velkomne.

For de mere friske, starter vi allerede kl. 18 med rengøring og diverse oprydning, som der er behov for i kirken.

Mellem 19-20 spiser vi som regel sammen inden bønnen & alle er meget velkomne - også her!

Fra 20 til ca. 21 har vi herefter bøn, hvor vi samles i kirken:

Nogle gange synger vi lidt sammen inden vi går over til bønnen, men bøn og tilbedelse er det fulde fokus her. Vi er både i beundring og fulde af forventning til hvordan vi kan blive mødt af Guds overvældende kærlighed på disse specielle aftenener. Der er helhjertet taksigelse, såvel som forbøn for menighedens og eventuelt andres fremsatte behov. Vi er åbne over for hvad Helligånden viser os og går ind i dette åndelige rum.

Bønnemøderne er selve hjertet af menigheden: uden bøn, ingen fremgang. Derfor prioriteres dette meget højt og vi fremstiller os selv inden for vores Faders mægtige, hellige og åbne rammer, i fuld forventning til at blive mødt og velsignet gennem denne enestående relation. Det er en stærk gave at kunne stå sammen som søskende og udøse vore hjerter i fuld tiltro til Jesu mægtige kraft og nåde i alle situationer. Hvilket privilegie at kunne nå den Højeste af alle, at kunne komme som vi er og blive hørt og erkendt af Ham 🥰

Det er også en tid for opmuntring, glæde og inspiration - hvad hver især end har på hjertet. På bibelens nytestamentlige tid, kom menigheden dagligt sammen og delte salmer, ord og bønner som var dem åbenbaret gennem dagene. Det er vigtigt at dele disse glæder, såvel som sorger, i et ærligt og kærligt samvær.

Ved bordets glæder, er det tillige muligt at dele disse glæder, eller bekymringer, eller dele nogle spørgsmål, som man går og kæmper med. Vi er et levende fællesskab og vindene rusker konstant op i os og former og danner os til lighed med vores Mester!

Det er vigtigt at dyrke relationen med Gud og med hverandre. Jesus, som var Guds søn, sagde at disse 2 befalinger står fast: at elske Herren din Gud af hele dit hjerte, hele dit sind og hele din kraft + elske din næste som dig selv. Uden det første, kan kærligheden til dine søskende ikke nå det potentiale, som er ønsket. Vi har brug for Guds kærlighed for at komme til det sted hvor kærligheden kan flyde over til andre.

Mange mennesker bruger timevis foran en TV skærm, eller andre medier, men minimal tid sammen med Gud. Kan du forvente Gud’s indgreb i dit liv, hvis du bare henvender når du har brug for noget? Ville du ønske det samme af dine børn? Ægte kærlighed kræver tid til hinanden og Gud og Jesus er ingen undtagelse. Jesus kom til os og nu må vi komme til Ham: “enhver som kommer til Mig, finder hvile", sagde Jesus blandt mange forbavsende udtalelser, “Jeg giver fred som ikke verden kan give", var blot ét af mange øvrige udsagn.

Men der var ikke blot tale om udsagn, der er tale om substans og liv: “Jeg er vejen, sandheden og livet" sagde Jesus også og den kom kommer til Ham skal intet frygte. Derfor må vi komme - Han kom én gang med hele sit liv og har banet vejen til sandheden og selve livet.

Derfor er det tid at søge Ham som aldrig før. Kom til Jesus - stå sammen med andre ligesindede i bøn og lovsang!